HTML

Szösszenetek

Friss topikok

  • huKKK: Kár azért a pasiért aki nem elég motoros. (2014.12.24. 10:58) Motorosan
  • D-mon: Imádtam azt a délutánt...és most imádtam újra átélni azt a harsogó izgalmat, ragyogást, amit vissz... (2014.02.28. 20:51) Vulkánkitörés az Ezüst tó mélyén
  • D-mon: Szuper!!!!! A Télapó, Klári és Te is. Szerintem még reménykedsz is,hogy mégiscsak van Télapóóóóóó,... (2013.12.04. 20:19) Hófútta vendég
  • Kismarcsi: Végre! Most legalább elhiszik, hogy teljesen jogosan vagyok ennyire büszke rád! 100 éves korodig t... (2013.09.24. 20:27) Interjú a Démonnal
  • Kismarcsi: Szétszakadt a szívem ezerfelé, miközben olvastam...Elősétáltak emlékeimből az elbúcsúztatott cicái... (2013.09.11. 19:49) Dr. Bubó megszán

Címkék

mENDemondÓ - TANULSÁGOK

2020.09.18. 11:52 D-mon

confused Doctor.jpgMiután dr. Sárm találomra felpróbálta az összes színű és fazonú gumikesztyűt a saját rendelőjében, szórakozottan dobva el egyiket a másik után, végre talál egy milkalila XXL-es méretűt, amivel kezébe veszi a rettenetes botot, és kezdetét veheti a hüvelyi ultrahangolás. Megadóan várom az erőteljes nyomást, amit (tévhit 1.) a nődokik nem azért döfnek oly kíméletlenül mélyen belénk és vizslatják közben figyelmesen az arcunkat, mert perverz hímsoviniszta állatok, és így állnak bosszút azokért a sérelmeikért, melyekkel más nők alázták porig a férfiasságukat, hanem, mert így érik el a Douglas üreget, ami a hasi üreg legmélyebben fekvő része. Ha ez a pont nyomásra fájdalmas, és fintorgunk, rögtön tudják, hogy szabad hasi folyadék pang bennünk, tehát jó eséllyel be vagyunk vagy gyulladva, vagy lobbanva, vagy más módon komplikálódva.

Miután a doki lediktálja bájos asszisztensének az ambuláns lapra írandó tényeket és véleményeket, eljön az én időm: a GYIK. Dr. Sárm mindig érdeklődve várja, mivel készültem aznapra. Közös érdeklődési körünk az ő szakterülete és az én betegségem: az endometriózis, és annak markere, a CA-125. Azzal a jó hírrel már a vizsgálat előtt megörvendeztet, hogy a marker eddigi 35-ös felső korlátját hamarosan 200-ra emelik, mert egyszerűen túl sok minden kiveri a biztosítékot ennél a fehérjénél, és úgy megkergül, hogy 200-ig is felszalad anélkül, hogy komoly baj lenne. Ez persze téged, mint beteget nem nyugtat meg, ha azt látod, hogy amid van, az ötszöröse annak, aminek kéne lennie, ezért egyszerűbb, ha kitágítják a határokat, mint ha minden egyes páciensnek meg kéne simogatni a buksiját.

Első körben számonkérést terveztem, ezért szeme elé penderítem a múltkori cytológiám értékelő lapját, ahol nagyítóval keresve sem találtam azt a bizonyos P-s számot. Az ezredessel mindig a P-re utaztunk, és emlékszem, mekkorákat mosolygott azon, hogy ha nem tudná bizton, hogy szüzességem már a múlté, bizony meggyanúsítana az ártatlansággal, olyannyira konzekvensen 1-es vagyok. Az ezredes a hosszú évek során kitanított, hogy (tévhit 2) a P melletti szám emelkedése nem a rák felé tartó létra egy-egy újabb foka, hanem különböző fajtájú és mértékű elváltozásokat jelez, tehát a számok emelkedésével nem tanácsos exponenciálisan beszarni.

Dr. Sárm jól szórakozik, amikor ezen a szép nyárutó délutánon lángoló tekintettel követelem rajta a P-t. Mondja meg, hogy hányas, mert abból értek. Ez a sok üres kocka a lapon nekem nem mond semmit. Megtudom, hogy a Papanikolau rendszer (innen a Pé betű) már igencsak elavult, mert nem túl informatív az orvos számára. Helyette már a Bethesda módszert alkalmazzák, amit épp a kezemben lobogtatok. Itt már nincs szám, hanem azt kell figyelni, melyik kocka van bepipálva. Ezt olyan izgalmasnak találom, hogy együtt átkonzultáljuk a lapomat, és megállapítjuk, hogy ha a lelkem is annyira negatív volna, mint a leletem, már rég antidepresszánst kéne szednem.

A búcsúra tartogatom a bulvárkérdést. Igaz-e, amit a barátnőm hallott a nőgyógyászától, nevezetesen, hogy a menstruáció alatti szex endometriózist okozhat. Azt hittem, körberöhög, de legnagyobb döbbenetemre bólint. Először kitér arra, hogy a fertőzések elkerülése végett amúgy is kontraindikált egymást szeretni ebben a pár napban, de invitál, hogy gondoljuk ezt végig együtt. A méhnyálkahártya levált darabjai a természet hívó szavára elindulnak, hogy a rendeltetési útvonalukon át elhagyják a szervezetet, és ott ne okozzanak kárt. Erre jön valami, ami visszatömködi őket, bekapcsol a vákuum, és a szövetdarab beszippantódik a rendszerbe, ahol visszafordíthatatlanul útjára indul. Onnan pedig tudjuk, hogy mi várható. A havonta vérezgető kis szövetdarab jóvoltából a beled odatapad a méhedhez, az a petefészkedhez, az meg a húgyhólyagodhoz. Fájdalmak, meddőség, műtétek sora.

Ekkor a szép szemű asszisztens, aki csak szendén gépelt eddig, szót kér. A dm-ben lehet már kapni pont erre a dilemmára egy kis kelyhet, amit be kell helyezni, ha ránk tör a szükség. Dr. Sármról lerí, hogy ő nem jár dm-be, de megvan a véleménye: lehet szembe pisilni a széllel, csak épp nem tanácsos. Bevallom, én ezt az egészet nem tudtam, pedig endometriózis témában kikupáltam magam. Bevallom, műveltem ilyet, nem egyszer. Mert ki akar várni, mert a pasinak nem volt gond, mert csak most van alkalom, mert a lepedőből kihozza a Vanish.

Nem sok tudható az endometriózis kialakulásáról, de ha csak eggyel több lány kerüli el ezt a genya betegséget azért, mert az egyik okról tudomást szerez, már megérte bepötyögni ezeket a karaktereket. Vigyázzatok magatokra.

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://d-mon.blog.hu/api/trackback/id/tr6616205668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása