HTML

Szösszenetek

Friss topikok

  • huKKK: Kár azért a pasiért aki nem elég motoros. (2014.12.24. 10:58) Motorosan
  • D-mon: Imádtam azt a délutánt...és most imádtam újra átélni azt a harsogó izgalmat, ragyogást, amit vissz... (2014.02.28. 20:51) Vulkánkitörés az Ezüst tó mélyén
  • D-mon: Szuper!!!!! A Télapó, Klári és Te is. Szerintem még reménykedsz is,hogy mégiscsak van Télapóóóóóó,... (2013.12.04. 20:19) Hófútta vendég
  • Kismarcsi: Végre! Most legalább elhiszik, hogy teljesen jogosan vagyok ennyire büszke rád! 100 éves korodig t... (2013.09.24. 20:27) Interjú a Démonnal
  • Kismarcsi: Szétszakadt a szívem ezerfelé, miközben olvastam...Elősétáltak emlékeimből az elbúcsúztatott cicái... (2013.09.11. 19:49) Dr. Bubó megszán

Címkék

Egyéjszakás villásreggeli

2018.10.24. 06:51 D-mon

letoltes.jpgBiztos ti is ismeritek azt a típusú háziasszonyt, aki abban a két percben, mialatt leveszed a cipőd az előszobájában, és elmész kezet mosni, valahonnan elővarázsol egy tepsi illatos-omlós narancsos kacsát, és mire megdicséred az illatát, már ki is vasalt három abroszt és áthúzta az ágynemű huzatot – mindezt olyan könnyed lezserséggel, hogy neki elhiszed: nincs ebben semmi fáradozás kérem, ne nézelődjenek. Az én egyik legkedvesebb barátnőm ilyen. Ahogy ő fogalmaz, állandóan „folyamatban van”. Mivel két utcára lakik tőlem, gyakran átinvitál a konyhájába, persze én előre nyekergek, hogy szívesen átmegyek, de csak egy üres teát kérek szépen meg egy nagy ölelést, de tudom, hogy eddigre már rég kifundálta a menüt: s.k. karamellás tejet egy tál aranygaluska kíséretében, sodóval, dióval, comme il faut.

A minap villásreggelire hívott át, hogy kibeszéljük kedvenc témánkat, a pasikat. Miközben beékelem magam a szék két karfáján üldögélő macskatesók közé, és megvizsgálom a trendi szalvétáit, bűnbánó arccal bevallja, hogy ugyan ki bírja azt kivárni, amíg én fel méltóztatom kelni , és ő már bevágott egy tányér sajtos tésztát, így – ha nem bánom – amíg beszélgetünk és én táplálkozom, ő folyamatban lesz. Persze, mondom, érezd magad otthon, és aperitifnek kapok egy bögre mézes teát, tányéromra libben két - kellemesen lágy sárgájú - tükörtojás, három szelet olajon pirított sonka, két karéj - roppanós héjú - francia kenyér, miközben a hűtőből máris sokat ígérően flörtöl velem egy pohár csokis-meggyes krém. Úgy kalkulálok, hogy ez úgy uszkve az egész napi kalória mennyiségem lesz. Bámulom a konyhaművészetét. Mire én tesóval intézett telefonos segítséggel együtt kisilabizálom, hogy a 0,7 dl olaj az kábé hogy viszonyul az egy decihez, a vendégem éhen hal, ezért én jó előre rákészülök minden konyhai tevékenységre. Nem úgy, mint ő.

Most is térül-fordul, nyitogatja a hűtőt, és közben rákérdez X-re, életem egyik epizódszereplőjére, hogy az hogy is volt, meddig tartott a románc, ésatöbbi, közben felüt három tojást.

„Ja, hát, az a fickó csak egyszer volt velem, és…”

„Micsooodaaaaaa?” – csapja le a villát, amivel felverni készül a löttyöt.

„Cshhakhh ehhhsszer..” – mondanám, ha nem lenne tele a szám az isteni reggelivel.

„Ezt most mégis hogy? Hogy van képe!?” – esik neki dühösen a tál tojásnak, mire az megadja magát az ostromnak és engedelmesen habzani kezd.

„Hhhemm huhom…”

„Ildi!” – villát lendítve felém fordul a konyhapultnál. A macskák, kik eddig jobbról-balról reménykedtek, hogy hátha disznómód fogok enni, szétrebbennek. „Te egy okos, bájos, gyönyörű nő vagy! Egy igazi nő! Olyan személyiséged van, hogy más elbújhat melletted!”

„Höhönömmmh” – nyeldeklek. - „Bhhihzthhohh nhem ahh éhdekehhte…”

„Hát, ha én pasiként hozzád jutnék, az életbe' el nem engednélek!”

Végre lenyelem a falatot és felszabadult hangszálaimat rábírom, hogy szóljanak:

„Ez a legszebb bók, amit életemben kaptam.”

„Hát komolyan mondom!” – dohog, és miközben meglocsol három növényt, elém teszi a pohárkrémet. „Kis tejszínhabocskát a tetejére?”

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://d-mon.blog.hu/api/trackback/id/tr5814318999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása