HTML

Szösszenetek

Friss topikok

  • huKKK: Kár azért a pasiért aki nem elég motoros. (2014.12.24. 10:58) Motorosan
  • D-mon: Imádtam azt a délutánt...és most imádtam újra átélni azt a harsogó izgalmat, ragyogást, amit vissz... (2014.02.28. 20:51) Vulkánkitörés az Ezüst tó mélyén
  • D-mon: Szuper!!!!! A Télapó, Klári és Te is. Szerintem még reménykedsz is,hogy mégiscsak van Télapóóóóóó,... (2013.12.04. 20:19) Hófútta vendég
  • Kismarcsi: Végre! Most legalább elhiszik, hogy teljesen jogosan vagyok ennyire büszke rád! 100 éves korodig t... (2013.09.24. 20:27) Interjú a Démonnal
  • Kismarcsi: Szétszakadt a szívem ezerfelé, miközben olvastam...Elősétáltak emlékeimből az elbúcsúztatott cicái... (2013.09.11. 19:49) Dr. Bubó megszán

Címkék

Határon túliakról

2015.03.18. 16:42 D-mon

239614_1.jpgVan egy határ.

Csak azért nem rohantam utána, hogy agyba-főbe verjem, mert ahogy ráfordultam, lendületből belehánytam az út menti bokorba. A morgó suba zavartalanul csoszogott tovább a járdán egyenest a házunk felé. Fátyolos tekintettel néztem utána. Két perccel ezelőtt se volt, hogy kiléptem a kapun, máris a hajnali ködben azon gomolyogtam, vajon a rendhagyó igékkel vagy phrasal vörbökkel szívassam a népet, amikor egy vizespohárnyi langyos eső bal vállam irányából a szemembe plattyant. Reflexből pislogtam párat, de a kép így is hártyás maradt. Zsebembe nyúlva zsepi után kotortam. Érdekes – lódultak neki a kerekek - porzik a járda, ernyőt sem nyit senki. Mégis hogy irányozta volna be fél deci eső csak úgy magát sapkám sildje alá? Tádámm. Egyszerre combközépen rúgott a bizonyosság. Reszkető kézzel előrángattam 6-8 zsepit, amiből lyukas markomnak hála 4 rögtön a járdára szökött, én pedig önkéntelen utánuk küldtem elenyésző béltartalmam nagy hányadát. Mikor kiöklendeztem magam, és újra felegyenesedtem, egy szamárfüles füzet okán felképelt kisgyerek fájdalmával néztem a szőrmók után. Miért, könyörgöm? Mi ok létezhet így háromnegyed 7-kor, hogy engem szemen köp egy hajléktalan? Nem kért 5 forintot se, nem is szólt hozzám, csak a szemembe köpött. Azért, mert szegény. Azért, mert kilátástalan. Azért, mert én dolgozni megyek hajnalban. Netán azért, mert drogos, piás, depós. Vagy mert így tartotta kedve. De van egy határ.

Még óra előtt betámolyogtam egy mosdóba és hajat, arcot, szemet sikáltam, hogy valahogy visszarendezzem a komfortérzetem. Nem sikerült. Szívem szerint a bélbolyhaimon is átmentem volna egy Domestosba mártott drótkefével, annyira mart az undor. Súroltam, haboztam, dörgöltem, de a szenny rám tapadt. Egész nap abúzáltak a lidércek. Varjak kapirgáltak a hátamon, pókháló libegett a hajamon és nyálka csúszkált a retinámon. Átkok. Napokig próbáltam kiterápiálni magamból, álmatlan éjjeleken rákenni a plafonra, kilőni az űrbe. Kaptam vigaszt, magyarázatot. Szegény, őt is meg kell érteni. Hát ki van borulva. Hát itt mindenki el van keseredve. El kell innen húzni, aki teheti. Mégis, van egy határ.

Miközben kifejezéstelen arccal a védőbeszédeket hallgattam, önkéntelen is eszembe jutott egy film, amit a minap rettegtünk végig a paplan alatt. Kipusztult városnegyed céltalanul lődörgő zombikkal. Fogsz egy bárdot meg egy puskát, lesed a sarkokat és zsigerből irtasz. Túlélsz. Hiszen van egy határ.

Asszem, én nem tűröm el, hogy arcon köpjenek. Asszem, nem tolerálom, hogy mocskos szavakkal kergessenek végig az utcán, amiért a fizetésnap előtt megspórolt utolsó ezresemet nem egy idegennek, hanem anyukámnak gyűröm a zsebébe. Azért, mert szegény és elkeseredett, nem kell fennhangon felszólítania a Rákóczi úton, hogy melyik testrészét kapjam be tövig, én szőke ribanc, és nem indokolt, hogy kerekesszékével leszorítson a járdáról az úttestre, miközben sűrű nyálgalacsinokat lődöz a kabátomra. Asszem, én nem fordítom oda a másik orcámat. Erkölcsileg elkeserít, hogy ilyen vagyok, mert ez két dolgot jelent. Vagy azt, hogy Pál apostoli értelemben még sincs szeretet, vagy azt, hogy én magam képtelen vagyok rá. Mert van egy határ.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://d-mon.blog.hu/api/trackback/id/tr777281409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása