HTML

Szösszenetek

Friss topikok

  • huKKK: Kár azért a pasiért aki nem elég motoros. (2014.12.24. 10:58) Motorosan
  • D-mon: Imádtam azt a délutánt...és most imádtam újra átélni azt a harsogó izgalmat, ragyogást, amit vissz... (2014.02.28. 20:51) Vulkánkitörés az Ezüst tó mélyén
  • D-mon: Szuper!!!!! A Télapó, Klári és Te is. Szerintem még reménykedsz is,hogy mégiscsak van Télapóóóóóó,... (2013.12.04. 20:19) Hófútta vendég
  • Kismarcsi: Végre! Most legalább elhiszik, hogy teljesen jogosan vagyok ennyire büszke rád! 100 éves korodig t... (2013.09.24. 20:27) Interjú a Démonnal
  • Kismarcsi: Szétszakadt a szívem ezerfelé, miközben olvastam...Elősétáltak emlékeimből az elbúcsúztatott cicái... (2013.09.11. 19:49) Dr. Bubó megszán

Címkék

Öreg Szem

2013.04.17. 22:26 D-mon

akos1.jpgVan egy szemantikai megközelítésben kiállhatatlan, formáját tekintve jelen idejű, alanyi ragozású magyar ige, melyet ma elég gyakran számra vettem, mantráztam, ízlelgettem, nyalogattam. A mai nap mindent elkövetett annak érdekében, hogy belássam, az igénk minden hangja szentigaz.

Kezdtem azzal, hogy ebédidőben megszakadt a szívem. Egy számomra kedves, háborgó tekintetű, 43 éves, gyakorló családanya ropogtatta ujját velem szemben a karfiol leves felett. A leves elhűlt, étvágy nem is volt. Tanácsot kérni jött hozzám. Meghallgattam, tenyeremben tartottam a kezét, közben telesírta az ujjaink bozótját. Majd válaszokat várt tőlem. A tapasztalataimat akarta. Elálmélkodtam azon, hogy bizony volt miből lapozgatnom. Mert öregszem. Bebiflázott leckéimet arcomra firkálja megannyi ránc.

Az utcára lépve orromba áramlik a tavasz, s annak minden velejárója. Minden évben ez a műsor. A férfiak igen hosszú, ám meglehetősen kétes eredményeket hozó evolúciójuk során kifejlesztettek egy csuda szokást. Ha harisnyás (jobb esetben) női lábat látnak, különféle hangokat adnak ki. Egyesek cümmögnek, füttyögnek, csujjognak, mások, kik kerekes dobozokban vesztegelnek, dudálnak. Volt idő, hogy ezt hallván büszkén kihúztam magam, libbentettem egyet a zuhatagon, és modelliskolákat megszégyenítő módon olyan járástechnikát mutattam be, hogy magam sem értem, hogy úsztam meg a bokatörést. Szó szerint megvonaglottam a dicséret ilyetén sajátos megnyilvánulási formájától. A hanghatások ma is bejutottak az Eustach kürtbe, de ahelyett, hogy megdicsőülten tovavonszoltam volna magam, sünimód összerezzentem, és megijedtem. Mikor kiderült számomra, miért tülkölt, majdnem szélvédőt vacsoráztattam az ipsével, aki szerintem dudálásával azt vitatta, hogy kinek szól a zöld lámpa. Hát igen. Öregszem. Már nem létkérdés az elismerés.

Folytatom utam. Két középkorú pasas közeledik szemben, hányom rájuk a fittyet, szokás szerint tépek, mint a vakegér. Azok csak nem térnek ki, bele is szaladok a mellkasukba. A mellkasok egyenként némi nyakak beiktatásával ismerős arcokban végződnek. Távoli, kedves ismerősök a Szombat est láz nevű kutttúúúr szórakozóklubomból. Vidámfiú és Kispofám. Megdicsérnek, megtudom, hogy nagyon csinos vagyok. Ó, jaj, pirulok, köszönöm. No, valljunk színt, ki-ki hova, hova.

"Megyünk lazulni kicsit. Nem jössz velünk?"

"Á, köszi, nem, köszi."

"Hova mész most? Táncolni?"

"Bemegyek pisilni a WestEndbe."

"Ahhha."

"Aztán hazamegyek és kisikálom a kádat."

"Háttt, ööö, akkor, hát. Szia."

Cuppanva elválunk. Manómódra egészen a klotyóig röhögök a képükön. A démoni parkett ördöge most zúzta szilánkokra gondosan megdizájnolt imidzsét. Öregszem. Jó otthon. Ott többször jó, mint másutt.

A 14-es vilin Erikától kölcsönkapott lélekboncoló olvasmányba temetem magam. Bizonyos kor után már hátadra másznak a kínos, feszítő, elkerülhetetlen kérdések. Ki vagy, miből vagy, miért vagy, mi lesz veled, félsz-e, ne félj. Épp csak belelapozok, mikor a hátam mögül egy szemtelenül fiatal, trendi huszonéves pasas zsebkendőt kér a szépséges kisasszonytól. A kínos csendből, s a finom vállkocogtatásból rá kell jönnöm, hogy ez én volnék. A dicséreten elmosolyodva szemébe kívácsiskodom magam. És láss csodát! Hát nem a kis Gyurika az? Bizony, hogy ő. Gyurika 15 éves forma cuki kiscsávó lehetett, amikor csillogó szemmel, rajongástól tátott szájjal a színpad szélére könyökölve figyelt minket, szép, felnőtt és elragadó színészeket. Minden próbán jelen volt a mellénk Isten tudja, honnan csapódott hűséges kiskutyuskánk, akinek néha, szent elfoglaltságunk teljes pöffeszkedő gőgjéből olykor ki-kinézve odavetettünk egy-egy jutalomfeladatot. Gyurika pattant és szaladt, hozott, seperte, kidobta, lapozta, színezte. Ügyet sem vetettük rá. Aztán mi oszlottunk. Gyurika meg felnőtt, és színész, énekes, ismert celeb lett. Évente többször összeszalajszt minket a sors, jellemzően a villamoson, de üdvözöltük egymást már mekiben, Zöld Pardonban, estébé. Most ott ül mellettem a villamoson, és arról mesél, hogy már kibulizta magát, kiégett, de tanult a múltból és most ajurvédikus tanfolyamra jár, mert rendet szeretne tenni magában, s visszatalálni az ős békéhez. Krónikus arcüreggyulladásának valódi okát már feltárta, s most tudatosan meg kívánja gyógyítani magát. 23 éves. Öregszem. Kicserélődik alattam lassan a táptalaj, s új, ragyogó magvak hajtanak ki.

Gyuri leszállás előtt megjegyzi, hogy egy napot sem változtam. Ugyanaz a vonzó nő vagyok, mint 8 éve. Kacsint, hogy majd rámcsörög. Boldog nyugalommal nézem, ahogy a lányok kedvence, az öntudatos sorozatsztár sietve átszalad a piroson. De Isten látja lelkem, csak arra a fej vöröshagymára tudok gondolni, amit az imént guszta karikákra fel is szeleteltem, s már illatozva vár a többcentis teavaj alatt ropogó kiflimnek támaszkodva. Tévékapcsolgatás során úgymaradt csatornán bejelentkezik a Muzsika TV éjjeli adása, s én vígan harsogom, hogy miért is bőg a tehén. Mert nincs kalap a fején. És még napszúrást kap szegény. Hát igen. Öregszem.

 

 

komment

Címkék: Címkék

A bejegyzés trackback címe:

https://d-mon.blog.hu/api/trackback/id/tr205232322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása