HTML

Szösszenetek

Friss topikok

  • huKKK: Kár azért a pasiért aki nem elég motoros. (2014.12.24. 10:58) Motorosan
  • D-mon: Imádtam azt a délutánt...és most imádtam újra átélni azt a harsogó izgalmat, ragyogást, amit vissz... (2014.02.28. 20:51) Vulkánkitörés az Ezüst tó mélyén
  • D-mon: Szuper!!!!! A Télapó, Klári és Te is. Szerintem még reménykedsz is,hogy mégiscsak van Télapóóóóóó,... (2013.12.04. 20:19) Hófútta vendég
  • Kismarcsi: Végre! Most legalább elhiszik, hogy teljesen jogosan vagyok ennyire büszke rád! 100 éves korodig t... (2013.09.24. 20:27) Interjú a Démonnal
  • Kismarcsi: Szétszakadt a szívem ezerfelé, miközben olvastam...Elősétáltak emlékeimből az elbúcsúztatott cicái... (2013.09.11. 19:49) Dr. Bubó megszán

Címkék

Nagy(polgári)vizit

2012.12.28. 01:57 D-mon

Ma megvizitálni volt érkezésem egy nemrég elhunyt néni valahavolt budai otthonát. Barátosném megvásárolta a múlt évezred elején épült tisztes polgári lakot és frissiben, melegiben kikérte szakmailag igencsak elhanyagolható véleményem lakberendezés, otthonosítás témakörben. Zörrent hát a kulcs, kattant kifelé a zár, nyílt az ajtó. Mint két otrombán modern űrlény, merészkedtünk félénken szerteszét a háromfelé ágazó szobákban. Tanácsára jó előre felkészültem a látványra. A "lelakott" egy fűben kúszó kifejezés ahhoz az elfekvőhöz képest, ami jöttünkben ránk ásított. Az eltávozott néni ügyintéző, lakáselpasszoló rokonai szó szerint menekültek az emlékektől. Mindent, a legapróbb megrágcsált végű ceruzát, a megkezdett szappant, a félig dézsmált konzervet is hátrahagyták a múlt ezen utolsó integetésén. A konyhában még harmadáig tele volt rizzsel a műanyag tartó, a fűszerek cserbenhagyottan pislákoltak az üvegedényekben. A falakról lehámozódni vágyó sárga tapétaleplek gyászosan csüngtek alá. A kredenc tetején megbontott háztartási papírtörlő, egyik felét még felhasználták tán egy-egy olajfolt felitatására, de amikor a csomagot kikezdték, születőben sem volt a sejtés, hogy a második henger már bontatlanul s dolgavégezetlenül álldigál tovább, míg a hétköznapok továbbzötyögnek a gazdi nélkül már. A konyhában mindenen ott volt a nénike keze érintése, a merőkanalak, szűrők elhagyottan lifegtek a kamrában, teendőre várva, átszaladó pókokat tűrve.

A szobákba berecsegve rámnehezedett az érzés, hogy én most épp behatolok. Behatolok egy élettérbe, amihez semmi közöm. Takarodjak. A megtépett huzatok, a kihidegült cserépkályha, a viaszos vászonnal elnémított kopácsoló írógép szemöldökfelhúzva szemlélte ezt a két idegent. Jönnek itt a fénylő csizmájukkal, festett hajukkal, parfümben, nyakig fiatalon. Lobogtathattunk mi tulajdoni lapot, aláírt záradékokat, az otthon hátat fordított. Megszeppenten álldigáltunk a szoba közepén, tekintetünk elmélázott egy-egy életre kelt, lomha táncnak nekiveselkedő emléken. Letérdeltem az íróasztal elé és kifeszegettem a fiókot. Ölembe hullott egy képeslap, hátán ákombákom, utána egy befizetett vízszámla, majd kedvet kaptam, hogy beljebb túrjam magam. Kihalásztam egy pakk asztali naptárat, amit a néni afféle szedett-vedett, nagyhirtelenjében vezetett naplóként használt. 1992-ben például fel lett jegyezve, hogy "Sanyiéknál vasaltam", továbbá "Adrienn telefonált" és hogy "Petra busszal, majd repülővel utazott Spanyolországba". Lerogytam a sárgafényű retró csillár alá, lapozgattam, nevettem, lapoztam, felocsúdtam, mutogattam, nézd, nézd, még ezt is felírta, betojok...egyszer csak egymásra néztünk barátnőmmel, ki nagy buzgalommal felolvasásom alatt a néni gombgyűjteményét válogatta. Mi most itt kőkeményen hullát gyalázunk, tetemet kurkászunk, lelket tiprunk. CSI Budapest.

Elszégyelltük magunkat. Lassan hátrálva visszavonultunk, lekattingattuk a lámpákat, és tisztelettől lehalkított hangon megbeszéltük, hogy egy napon, nem is olyan beláthatatlan időn belül majd mi leszünk a szóban forgó öreglány, aki nézd, de édes, még CD-t hallgatott anno, vagy jééé, de gáz pulcsijai voltak...széjjel leszünk mi is kapva, hordva, cikizve, feledve. Amit egyik hord, leveti végül, s magára húzza a következő. A lakás is ki lesz festve, mázolva, szétverve, felhúzva, szellemtelenítve, új élettel kirügyeztetve. Megrendülve hagytuk el a helyszínt. Nem sokkal később kicsit megkönnyebbülve dobtuk le magunkat kedvenc kávézónk pamlagjára és hörpöltünk be egy-egy tejeskávét, finomat, habosat, édeset, élettel telit. Mert ez most a miénk. Most még a miénk.

komment

Címkék: Címkék

A bejegyzés trackback címe:

https://d-mon.blog.hu/api/trackback/id/tr354984400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása