HTML

Szösszenetek

Friss topikok

  • huKKK: Kár azért a pasiért aki nem elég motoros. (2014.12.24. 10:58) Motorosan
  • D-mon: Imádtam azt a délutánt...és most imádtam újra átélni azt a harsogó izgalmat, ragyogást, amit vissz... (2014.02.28. 20:51) Vulkánkitörés az Ezüst tó mélyén
  • D-mon: Szuper!!!!! A Télapó, Klári és Te is. Szerintem még reménykedsz is,hogy mégiscsak van Télapóóóóóó,... (2013.12.04. 20:19) Hófútta vendég
  • Kismarcsi: Végre! Most legalább elhiszik, hogy teljesen jogosan vagyok ennyire büszke rád! 100 éves korodig t... (2013.09.24. 20:27) Interjú a Démonnal
  • Kismarcsi: Szétszakadt a szívem ezerfelé, miközben olvastam...Elősétáltak emlékeimből az elbúcsúztatott cicái... (2013.09.11. 19:49) Dr. Bubó megszán

Címkék

Ákosért egészen

2012.11.10. 11:33 D-mon

Valamikor a múlt század végén, egy decemberi délelőtt találkoztam vele először. A hóvihar a semmiből szakadt le Budapestre, bénultra fagyasztva ezzel vérkeringést, forgalmat, ügyintézést. Khaki színűnek sejtettem a viharkabátot, amiben szaladva megindult felém. Ahogy elém ért, kezét nyújtotta, és a kapucni alól a zimankóval dacoló grimaszon át is rámmosolygott melegbarna szeme. "Szia. Kovács Ákos."

Huszonegy évem teljes ingatag öntudatával megráztam a kezét és ahogy jópár gramm hópelyhet benyelve köszönésre nyitottam a szám, bevillant, mit mondott anya búcsúzóul: "Nehogy nekem jónapotkívánokkal köszönj neki. Tegezzed!"

Így hát bemutatkoztam becsülettel, majd bemenekültünk a kihalt étterembe. Ahogy lehúzta a kabátot, megláttam az arcát. Éber volt, biztos és nyugodt. Felült a ruhatár fapultjára és hívott, hogy csatlakozzak. Ahogy feltornáztam magam mellé, már lapozta is fel a kis zöld kötet könyvjelzővel megjelölt lapját.
"Meglepődtem. A csajok nem szokták szeretni ezt a verset - " fúrt bele a vesémbe, magyarázatot várva.

A mára véres verejtékkel összeeszkábált önmagam kisebbfajta akadémiai székfoglalót tudna tartani Szabó Lőrinc sokat szidalmazott írásáról, de akkori énem a huszonévesek bájos zűrzavarával csak pár szóban felelt meg a kérdésre. Bár a tévéskocsi, a stáb, a lámpák - minden elakadt a hóban a hegyen felfelé és a forgatás meghiúsulásával versolvasása okafogyottá vált, ő mégis olyan örömmel kezdett hozzá, mint az egyszeri szegénylegény, aki kalandokat ígérő ösvényre lép. Zsibbadtra hűlt testét lassan átjárta a vér, minden sejtében literszám olvadt fel és kelt életre szikrázó szelleme. Hol mesélve, hol borzadva adta elő a strófákat, kényelmesen, a vers minden szavát ízlelgetve.

Tekintetemet időnként rabul ejtette, már-már kínosan a mélyére furakodott, végül a húr pattanása előtt megkegyelmezett és szabadon eresztette. Lassanként a reggeli ideges izgalom csendes békévé szelidült bennem. Olyan természetes volt, hogy Kovács Ákos itt ül mellettem egy csütörtök reggel és szaval nekem.
Térdét egy-egy pillanatra a lábamhoz nyomva, kezével mintegy véletlenül karomat meg-megérintve zajlott a felolvasás. Ahogy végzett az egyikkel, jött a következő; a magaméban azóta szintén felfedezni vélt, eleinte felderengő, majd eksztázisig villongó fény gyúlt a szembogarában, ahogy lelkesen mutogatta nekem személyes kedvenceit. Nem volt egyéb, mint egy ismeretlennek szóló üdvözlet, egy kötetnyi léleksimi és egy leheletkönnyű liaison, én viszont elpakoltam mélyen a kis batyumba, melyben innen-onnan összelopott, éltető élményeimet hurcibálom.

akos.jpgVan folytatás is, de mára ennyi elég, belőlem is, Ákosból meg ugye pláne. Jó éjszakát.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://d-mon.blog.hu/api/trackback/id/tr164900176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása