HTML

Szösszenetek

Friss topikok

  • huKKK: Kár azért a pasiért aki nem elég motoros. (2014.12.24. 10:58) Motorosan
  • D-mon: Imádtam azt a délutánt...és most imádtam újra átélni azt a harsogó izgalmat, ragyogást, amit vissz... (2014.02.28. 20:51) Vulkánkitörés az Ezüst tó mélyén
  • D-mon: Szuper!!!!! A Télapó, Klári és Te is. Szerintem még reménykedsz is,hogy mégiscsak van Télapóóóóóó,... (2013.12.04. 20:19) Hófútta vendég
  • Kismarcsi: Végre! Most legalább elhiszik, hogy teljesen jogosan vagyok ennyire büszke rád! 100 éves korodig t... (2013.09.24. 20:27) Interjú a Démonnal
  • Kismarcsi: Szétszakadt a szívem ezerfelé, miközben olvastam...Elősétáltak emlékeimből az elbúcsúztatott cicái... (2013.09.11. 19:49) Dr. Bubó megszán

Címkék

Mi-állítás

2013.01.26. 00:22 D-mon

2423852534_08ab9b7bd2_b.jpgAmi azt illeti, már az is élményszámba megy, mikor az ember csak ráül egy ilyen wc-re. Leereszti hátsóját, beigazodik, mocorog, megrendül egy pillanatra. Nem akármilyen fából faragott deszkatákolmány ez itten, hanem a világörökség részét képező budi. A meghatottság múltával az ember letekercseli a reá szabott, általában pazarlóan túlzó adagot, kitörli, bedobja, lehúzza, utánanéz és dicsőülten távozik. Ebben az élményben nap mint nap volt szerencsém – no nem fizikailag - megmártózni, életem azon hektikus szakaszában, mikor a Kodály körönd egy gőgös szögletében béreltem al. Nem akármi egy ilyen gigászi lista hivatalosan nyilvántartott elemében lakni, porszívózni, teregetni. A földszinti lakás számos előnyös rafinériával bírt, többek között üdvös volt számunkra az a nem elhanyagolható tény, hogy a lift betervezéséről hóbortosan megfeledkező építőmérnökök nem tudtak kibabrálni az emberrel még a síron túlról sem. A lakásajtónk vitathatatlanul a belső udvar legfeltűnőbb jelensége volt, bármelyik főkapun át érkezett a kedves vendég, postás vagy besurranni óhajtó garázda, a mi csinos kis ajtónk minden bizonnyal szemet szúrt. Velem született és kiskoromban alaposan tovább trenírozott parázásra való hajlamom azt diktálta, hogy ha hazaevett a fene, első dolgom, még a macskanagyság kiszolgálása és talpának fényesre nyalása előtt az lett, hogy hátam mögött elfordítottam a kulcsot a zárban. Kiváltképp volt erre szükség, mert az ajtó külső fele is talpig kilincsben pompázott, így a betörő – akarva, akaratlan – szinte kötelezve volt annak illegitim lenyomására és a lakba való behatolásra. Akkori pasim persze cikizett is eleget, minek azt bezárni, ugyan ki jönne ide be, ez mekkora marhaság, túl sok kékfényt nézel, látod, kihívod a sorsot, menjél már, hagyjál már engem. Ha nem volt any other business, ezen órákig elvitáztunk, de én azért csak reflexből fordítgattam azt a kulcsot. Ez lett az én úri passzióm, ha tetszik.

Egy szép, langymeleg vasárnapi reggelen valamelyikünk kiszaladt a boltba, majd visszaérkezvén – egyértelmű, hogy ő volt, nem én! - hogy, hogy nem, záratlanul felejtette az ajtónkat. A férfiember megvált az alsóneműjétől, és beállt a zuhany alá, és mivel minden pasira tapasztalataim szerint zuhanyozás közben tör rá az amúgy száraz bőrrel nem jellemző locsoghatnék, a két szobába nyíló ajtó mindegyike tárva-nyitva, én ügyintéztem, elláttam, szemeteszsák fület huzigáltam, ágyaztam, vasaltam, és ühümöztem, hogy fenntartsam a csobogós monológot. Jártamban-keltemben az előszobába vetemedtem, ahol – láss csodát, két árny tűnt fel az indokoltnál hangyányit közelebb az ajtónk üvegéhez. A kilincs szája legörbült, az ajtó lassan feltárult és mögötte a tavaszi verőfényből betipegett maga Miss Marple, nyomában a keménykalapot viselő, öltönyös Gandalffal. A szavam oly mértékben elállt, hogy a tisztálkodó monologizálót sem voltam képes figyelmeztetni, hogy most nem vagyok alkalmas, pillanatnyilag függessze fel az előadást. Így ő mondta, mondta, én meg csak bámultam az előszobában totyorgó, barátságos alakokra. A néni nyájas mosollyal igen szép reggelt kívánt nekem, a hórihorgas pedig hunyorgó szemekkel biccentett, majd egy rögtönzött tisztelgéssel haptákba vágta magát az azonnali ellenőrzésre magát kirendelt macskaőrség előtt. A bácsi ezt követően körültekintett, mindent rendben talált, majd kalapkáját levette, kezében forgatta kicsinyt, végül úgy érezte, jobb helyen lesz az a fogasunk egyik ágán-bogán. Udvariasan lesegítette a néni kabátkáját, majd azt is fellógatták a blézerem mellé. A víz közben elapadt és a törölköző surrogása elgondolkodtatott egy pillanatra, hogy a kisvártatva a fürdőszobából meztelen kitrappoló pasim látványa a spontán kis jelenet szereplői közül vajon kit fog jobban szélütni. Tanácstalanul rápislantottam a csíkos törzsőrmesterre. Konzultáltunk röviden, majd intézkedéseket foganatosítottam.

- Segíthetek? - rebegtem.

- Ó, nagyon kedves.

A néni gyönyörködve merült bele a falon éktelenkedő poszter színvilágába, kontrasztjaiba, művészi kifejező erejébe.

A bácsi a konyha felé nyújtogatta a nyakát és elégedett tekintetéből úgy következtettem, hogy a látványt tökéletesen kielégítőnek találja.

Ebben a percben meg is érkezett az Ádám kosztüm, majd a másodperc töredéke alatt a kezében szorongatott törölközőt az elsődleges nemi jelleget feltáró testtájék elé kapta és besorjázott mögém, onnan érdeklődött.

-Megkérdezhetem, hogy mi járatban?

A pár egymásra csodálkozott. Sok mindenre el lehettek készülve, de erre a fogadtatásra biztosan nem számítottak.

-Mi a kiállítást jöttünk megnézni.

-???

-Lehet, hogy rossz helyen járunk?

-Meglehet.

-Atyaég, nagyon sajnáljuk. Megyünk is. Elnézést.

-Nem történt semmi.

-Ugyan, nem probléma.

-Még egyszer...nagyon...viszontlátásra.

 

Emlékeim már elhalványulnak olyan apró részletek tekintetében, hogy vajon elköszöntünk-e mi is, vagy csak simán órákat sírtunk a röhögéstől. Azóta is azt bánom, hogy a borsos belépőjegyet nem fizettettük ki. Elvégre, mi másból is élhetne meg frappánsabbul egy tisztességes exhibicionista, mint önmaga kiállításából? Az üzleti terv tetszik, jelenleg kidolgozás alatt.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://d-mon.blog.hu/api/trackback/id/tr525025658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása